antykorozyjne zabezpieczanie podwozia samochodu
auta osobowe
Podwozie zabezpieczyć warto nawet w nowym aucie, również w odebranym prosto z salonu. Samochody z podwoziem wykonanym z solidnie ocynkowanej blachy trafiają się raczej rzadko. Poza tym producenci wielu marek nie muszą dbać o taki drobny szczegół jak bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne blachy podwozia, wszak nie wszyscy będą uzwględniać polskie realia odśnieżania dróg publicznych.
Wykonie antykorozji podwozia to najczęściej 3 dni, cena konserwacji podwozia to minimum 600 zł (za małe auto)
Zapraszamy właścicieli aut następujących marek:
alfa romeo, audi vw, bmw, citroen (+ Berlingo), dacia, daewoo, daihatsu, fiat, ford, honda, hyundai, jeep cherokee, kia, łada, lancia, land rover, mazda, mercedes, mini, mitsubishi, nissan, opel, peugeot, polonez, renault, rover, seat, skoda, suzuki, toyota, volkswagen, volvo, yugo
Zdjęcia przedstawiają etapy zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia w 17 letniej Corolli, parkowanej wyłącznie pod chmurką.
Pierwsza para zdjęć to dzień pierwszy pobytu auta w warsztacie. Najpierw mamy stan ogólny skorodowanego podwozia.
Po demontażu wszelkich plastikowych osłon i po czyszczeniu mechanicznym (zeskrobanie błota i rdzy) następuje mycie podwozia płynem do mocnych zabrudzeń.
Po przeschnięciu nakłada się neutralizator rdzy, który schnie do 6 godzin (zdjęcie drugie) i powstrzymuje dalszą korozję.
Druga para zdjęć i drugi dzień pracy - wykonujemy pokrycie podwozia (płyty podłogowej) podkładem antykorozyjnym.
Podkład antykorozyjny nakładamy pędzlem (nie żałując materiału) i zostawiamy go do wyschnięcia chociaż na 6 godzin.
W praktyce podkład składa się z kilku warstw i schnie do następnego dnia, czyli znacznie dłużej.
Trzecia para zdjęć i trzeci dzień pracy przy samochodzie.
Od rana możemy nakładać środek ochrony podwozia - jest to ostatnia warstwa zabezpieczenia przed korozją.
Zazwyczaj auto wydajemy pod koniec trzeciego dnia po wyschnięciu środka ochronnego i montażu osłon,
jeśli prace w pierwszym i drugim dniu nie wymagały szczególnych działań, np. uzupełnianie całkiem skorodowanej blachy.
Inny przykład - zabezpieczenie przeciw korozji podwozia: zdjęcie PRZED oraz zdjęcie PO.
Farbą antykorozyjną zabezpieczyliśmy elementy podwozia, które nie nagrzewają się do wysokich temperatur.
Tu dodatkowo, zwykła czarna farba na rdzę posłużyła do odświeżenia wybranych elementów zawieszenia.
Kolejny przykład (4 zjęcia)- antykorozyjna konserwacja podwozia.
Mini Cooper i skorodowany spód samochodu - przed i po antykozji.
WAŻNE - powykonawcza kontrola zabezpieczonego podwozia
Firma zaleca,
aby po upływie 6 do 12 miesięcy
przyjechać na kontrolę wykonanego zabezpieczenia.
Na zdjęciach:
kontrolowane podwozie Toyoty Corolli po antykorozji po czasie 7 miesięcy
AMS antykorozja podwozia samochodu - lokalizacja i dojazd
Na mapce własnej Google widać zielony znacznik adresu z kropką, wskazujący warsztat AMS. Proponowane dojazdy: a) Ryżową od alej Jerozolimskich z miast Pruszków, Piastów, (+ Reguły, Michałowice) i z dzielnic Włochy, Ursus, Bemowo; b) od ul. Łopuszańskiej z dzielnic: Ochota, Śródmieście, Żoliborz (linia różowa); c) od alei Krakowskiej z miejscowości: Nadarzyn, Janki, Raszyn (linia niebieska).
Trasę dojazdu do firmy wyznaczymy wg innej mapki Google Układy wydechowe, tłumiki, katalizatory. Szyszkowa 9c
- to jest ten sam warsztat co tłumiki.
Na kolejnej stronie przdstawiona jest oferta naprawy tłumików.