03-116 Warszawa, ul. Czarodzieja 12    pon.⋅pt.  7⋅16    tel. 22 614 05 70


REGENERACJA CZĘŚCI DO MOTOCYKLI

Oferta RESURS to naprawa uszkodzonych lub zużytych części metalowych motocykli, skuterów, quadów i trójkołowców. Regenerowane mogą być części do pojazdów motocyklowych współczesnych lub zabytkowych. Oferta RESURS skierowana jest do warsztatów motocyklowych i do miłośników motoryzacji w całym kraju.

Technologię naprawy dobiera się indywidualnie - zależnie od materiału rodzimego części i zależnie od typu uszkodzenia, np.: wytarcie lub zużycie powierzchni pracujących, wyszczerbienia, wgniecenia, korozja.

Stosowane są różne technologie, takie jak natryskiwanie cieplne - w tym natryskiwanie naddźwiękowe HVOF  <więcej info1>, napawanie laserowe  <więcej info2>, metoda tamponowania  <więcej info3>  i wiele innych.

Firma RESURS naprawia części z metali żelaznych i nieżelaznych, np. ze stopów takich jak brąz i mosiądz.

„RESURS” udziela 12 miesięcznej gwarancji na wykonane prace
i nie stosuje obwarowań eliminujących okres gwarancyjny.

Gwarancja udzielana jest na połączenie nałożonych powłok do materiału rodzimego naprawianej części. Oznacza to, że powłoka podczas eksploatacji samoistnie „nie odejdzie” od powierzchni części.  Firma dobiera powłoki do warunków eksploatacji oraz właściwą metodę nałożenia powłoki na materiał części.

Nałożenie odpowiedniej powłoki zwiększa zdolność eksploatacyjną zregenerowanej części.

Przy regeneracji części do motocykli zabytkowych często odtwarzamy znaczne fragmenty uszkodzonych elementów.

1. Zabytkowy motocykl Zundapp, rocznik 1934

Zdjęcie przedstawia uszkodzony rowek pod wpust czółenkowy na powierzchni stożkowej wału silnika, na której to powierzchni osadzone jest koło zamachowe silnika w motocyklu Zundapp.

uszkodzony rowek pod wpust czółenkowy na wale silnika

Kolejne dwa zdjęcia w naturalnym rozmiarze ujawniają wyraźnie istotne detale. I tak przedstawione są:
- powierzchnia stożkowa wału silnika po naprawie z zamontowanym klinem czółenkowym
- koło zamachowe zamontowane na zregenerowanej powierzchni stożkowej wału silnika.

odtworzony rowek wpustu czółenkowego na wale silnika
koło zamachowe zamontowane na zregenerowanym wale silnika

2. Zabytkowy motocykl BMW, wielowypust pamięta lata 60 ubiegłego wieku

Zdjęcia przedstawiają regenerowany wielowypust starego motocykla BMW część w zasadzie nie do kupienia na rynku. Można ją jedynie poddać regeneracji lub wykonać nową część. Po zastosowanym przez RESURS napawaniu laserowym potrzebna jest dalsza obróbka wykańczająca, która nierzadko wykonywana jest w zakresie własnym przez Zamawiających usługę regeneracji.
Tagi:  naprawa części motocyklowych, regeneracja części starych motocykli.

wielowypust do satarego motocykla BMW
zregenerowany wielowypust do zabytkowego motocykla BMW

3. Nowy quad produkcji USA, przebieg 500 km i ujawnia się wada fabryczna części

Reklamacji nie uwzględniono.

Zdjęcia niżej przedstawiają wał korbowy silnika do quada produkcji USA.  Po przebiegu 500 km, skutkiem wadliwego wykonania części (!), obróciło się i spadło koło zębate rozrządu (zdjęcie pierwsze).  Koło zębate rozrządu osadzono na źle spasowanym czopie wału korbowego (nie zachowano wymiaru nominalnego czopu).

wał korbowy quada z wadą fabryczną
wał korbowy quada zregenerowany metodą napawania laserem

Na drugim zdjęciu mamy wał korbowy z czopem po regeneracji metodą napawania laserowego, z odpowiednio spasowanym i zamontowanym w firmie Resurs kołem zębatym.

Tagi: czterokołowce, trókołowce (trajki), naprawa metalowych części quadów


Proces regeneracji czopów łożyskowych wału korbowego dzielonego zabytkowego motocykla

Kolejne zdjęcia z opisami przedstawiają (naprawiony w firmie RESURS) wał korbowy dzielony (składany):
1) wał po naprawie; 2) wał przygotowany do naprawy czyli uzbrojony w dorobione oprzyrządowanie niezbędne do wykonania naprawy. Dodatkowo, dzięki zastosowanej technologii natrysku cieplnego HVOF i wysokiej jakości materiału na powłokę regeneracyjną - uzyskano powierzchnie czopów o właściwościach znacznie przewyższających właściwości materiału rodzimego czopów.

Zdjęcie 1 - wał korbowy składany zabytkowego motocykla po naprawie - widoczne zregenerowane powierzchnie czopów pod łożyska.

Wykonano: regeneracja 2 czopów o średnicach 30 mm pod łożyska igiełkowe mocowane na wykorbieniach wału. Przywrócone zostały średnice nominalne czopów. Powłoka regeneracyjna jest wykonana z węglika wolframu z kobaltem (WCCo), była natryskiwana cieplnie naddźwiękowo HVOF.

Proces regeneracji czopów jest skomplikowany, w efekcie pracochłonny. Wymaga indywidualnego oprzyrządowania - dodatkowo zostało ono wykonane przez RESURS.

Zdjęcie 2 - wał korbowy składany zabytkowego motocykla uzbrojony w oprzyrządowanie do regeneracji czopów – zdjęcie zostało wykonane przed natryskiem cieplnym powłok na czopy.

Tagi:  dzielony wał korbowy motocykla, czop łożyskowy wału, czopy łożyskowe.


wał korbowy składany zabytkowego motocykla
oprzyrządowanie do regeneracji wału korbowego składanego

1  Trzpienie stalowe z nakiełkami przyspawane do wału na czas naprawy po przeciwnej stronie naprawianych czopów w celu zapewnienia współosiowego szlifowania powłok WCCo/HVOF.

2  Aluminiowa nasadka umożliwiająca zamontowanie w uchwycie trójszczękowym kolejno obu części rozłożonego wału w celu wykonania powłok regeneracyjnych na obu czopach.

3  Blacha osłonowa - chroni powierzchnię boczną wału przed obróbką strumieniowo-ścierną i podczas natrysku HVOF obu czopów.

4  Czopy łożyskowe na wykorbieniach wału przeznaczone do regeneracji.

Tagi:  Białystok, Bydgoszcz, Częstochowa, Elbląg, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Kielce, Koszalin, Kraków, Lubin, Lublin, Łódź, Olsztyn, Opole, Poznań, Radom, Rzeszów, Sosnowiec, Szczecin, Toruń, Wrocław, Zielona Góra.

Firma „RESURS” zaprasza do współpracy
i poleca temat pokrewny   < SAMOCHODY >